AnvÀnder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

👍👍😂👍👍

torsdag 15 juli 2021

Den gamle kvinnan fick aldrig göra som hon ville för sin bittra man. Hon tillbringade hela livet med att göra som hon blev tillsagd, sedan hÀnde det hÀr.

Gerda och hennes man Ove gick pÄ stadens marknad varje Är och varje Är frÄgade Gerda om de inte kunde ta en tur i helikoptern som var dÀr och erbjöd en Äktur mot betalning.
Varje Ă„r svarade Ove, ”Jag vet att du vill Ă„ka Gerda, men det kostar 300 kronor, och 300 kronor Ă€r Ă€ndĂ„ 300 kronor.”
Ett Ă„r gick de pĂ„ marknaden som vanligt och Gerda sa, ”Ove, jag Ă€r 85 Ă„r gammal nu, om jag inte Ă„ker helikopter det hĂ€r Ă„ret kommer jag kanske aldrig att göra det.”
Ove svarade, ”Gerda, den Ă„kturen kostar 300 kronor och 300 konor Ă€r Ă€ndĂ„ 300 kronor.”
Nu rĂ„kade det falla sig sĂ„ att helikopterpiloten hörde samtalet som paret hade och sa, ”Vet ni vad, vi kan göra en deal. Jag tar med er bĂ„da i helikoptern pĂ„ en Ă„ktur. Om ni lyckas vara tysta hela Ă„kturen, utan att sĂ€ga ett ord, sĂ„ bjuder jag pĂ„ det. Men annars fĂ„r ni betala 300 kronor?”
Gerda och Ove gick med pÄ dealen och Äkte upp i helikoptern.
Piloten gjorde alla sorters manövrar i luften men inte ett pip hördes frÄn passagerarna. Han gjorde fler och fler vÄghalsiga trick men fortfarande var det helt tyst i baksÀtet.
NĂ€r de landade sĂ„ vĂ€nde sig piloten till Gerda och sa, ”Jisses, jag gjorde allt jag kunde men det hördes inte ett ljud frĂ„n baksĂ€tet.
Gerda svarade, ”Om jag ska vara Ă€rlig sĂ„ sa jag nĂ€stan nĂ„got nĂ€r Ove ramlade ur helikoptern, men du vet, 300 kronor Ă€r 300 kronor.

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP