AnvÀnder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

Fishi fishi😎 En ung kille frĂ„n Norrland flyttade till Stockholm och gick till det stora köpcentret för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar: - Har du nĂ„gon erfarenhet som sĂ€ljare? - JodĂ„, jag har jobbat som försĂ€ljare hemma i skogarna.  Chefen tyckte killen verkade trevlig och framĂ„t sĂ„ han bestĂ€mde sig för att anstĂ€lla honom. - Du kan börja i morgon, sa han till killen. Jag kommer ner efter vi har stĂ€ngt i morgon kvĂ€ll och ser hur du har haft det pĂ„ din första dag. Killen hade en tung dag, men till slut var den till Ă€nda. Och efter stĂ€ngningsdags kom sĂ„ chefen ner som han lovat. - Hur mĂ„nga affĂ€rer gjorde du idag? frĂ„gade chefen. - En. DĂ„ blev chefen lite fundersam och sade: - Bara en!? VĂ„ra försĂ€ljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affĂ€rer pĂ„ en dag. Hur mycket pengar rörde sig affĂ€ren om? - 911 138 kr. Chefen blev verkligen överraskad och sade: - 911 138 kr !!! Vad sĂ„lde du dĂ„ till honom? - Först sĂ„lde jag en liten metkrok. - Sedan sĂ„lde jag en mellanstor metkrok, fortsatte han. - DĂ€refter sĂ„lde jag en stor metkrok och sen blev det ett metspö. - NĂ€r jag frĂ„gade vart han skulle fiska nĂ„gonstans svarade han att han skulle Ă„ka ner till kusten. Killen hĂ€mtade andan och fortsatte innan chefen hunnit sĂ€ga nĂ„got: - DĂ„ sa jag att han skulle behöva en bĂ„t, sĂ„ vi gick ner till bĂ„tavdelningen. - Jag sĂ„lde honom den stora Baylinern med dubbla motorer. - Se’n visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora bĂ„ten, sĂ„ jag tog med honom till bilavdelningen och sĂ„lde honom den dĂ€r 4-hjulsdrivna Chevrolett Tahoe'n. Chefen, som nu var i chocktillstĂ„nd lyckades hĂ€mta sig nĂ„got och sa: - SĂ„ du menar alltsĂ„ att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sĂ€lja honom en BĂ„t och en Bil?!?!?! - Nej, nej, sa killen. Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och dĂ„ sa jag att han lika gĂ€rna kunde Ă„ka och fiska, eftersom helgen Ă€ndĂ„ skulle vara förstörd!

onsdag 19 december 2018

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP