Använder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

Stefan Löfven är väl ingen storjägare men han vill så gärna bli populär på landsbygden igen. Så när han fick möjlighet att delta i andjakt i Norrland så tackade han förtjust ja. ”Här kan jag slå två flugor i en smäll”, tänkte han. ”Jag kan få jaga lite och få några nya röster i nästa val.” Plötsligt flög det upp en flock med änder och Stefan sköt. Han träffade en fågel men den föll ner på andra sidan ett stängsel, på en grannes mark. När Stefan klättrade över stängslet kom plötsligt en äldre bonde körandes på en traktor och frågade Stefan vad han höll på med. ”Jag sköt en and och den föll ner på det här fältet och nu ska jag hämta den”, svarade Stefan. ”Det här är min egendom och du kommer inte hit”, svarade den gamle bonden. Då blev Stefan upprörd och han sa: ”Hör nu, jag är den bäste politikern i Sverige och har lett landet ut ur en kris. Om du inte låter mig få den där anden ska jag stämma dig på allt du äger.” Den gamle bonden log och sa: ”Tydligen vet du inte hur vi löser tvister här i Norrland. Vi avgör små meningsskiljaktigheter med ’Tresparksregeln’.” ”Tresparksregeln?” frågade Stefan. ”Nåväl”, sa den gamle bonden. ”Eftersom tvisten uppstått på min mark så får jag börja. Jag sparkar dig tre gånger och sedan sparkar du mig tre gånger och så vidare fram tills att någon ger upp.” Stefan tänkte snabbt på den föreslagna tävlingen och bestämde sig för att han lätt kunde vinna över den gamle gubben, smal och mager som han var. Han gick därför med på att avgöra tvisten med gamla sedvänjor, hela jaktlaget och hans säkerhetsvakter stod ju och tittade också. Han kunde inte förlora ansiktet inför dem. ”Okej”, sa Stefan. ”Du får börja, men jag varnar dig, jag är ganska stark.” Den gamle bonden klättrade långsamt ner från traktorn, spottade ut snuset och gick fram till Stefan. Hans första spark placerade hans tunga stövel med stålförstärkt tåhätta i Stefans skrev och det skickade ner Stefan på knäna. Hans andra spark träffade Stefan i mellangärdet och det skickade ut Stefans sista måltid på marken. Stefan låg nu på alla fyra när den gamle bondens tredje spark träffade honom i ändan och skickade iväg honom flera meter så att han landade med ansiktet i en färsk komocka. Stefan samlade all uns av vilja han hade kvar och lyckade till slut ta sig på fötter, torkade sig i ansiktet med armen på sin jacka och sa: ”Okej, din gamle jävel. Nu är det min tur.” Den gamle bonden log och sa: ”Nah, jag ger upp. Du kan ta anden.”

tisdag 26 mars 2019

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP