AnvÀnder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

En klok liten gumma 😆 En liten gammal gumma kom en dag in pĂ„ en sparbank. Med sig hade gumman en ikeakasse med sedlar. Hon insisterade pĂ„ att hon mĂ„ste prata med bankdirektören för att öppna ett sparkonto eftersom det rörde sig om mycket pengar! Snabbt lĂ€t kassörskan henne trĂ€ffa bankdirektören. Bankdirektören frĂ„gade henne hur mycket hon ville sĂ€tta in. 2,568,329 svarade tanten och tömde ikeakassen pĂ„ skrivbordet. Bankdirektören blev av förstĂ„eliga skĂ€l nyfiken pĂ„ hur tanten kommit över sĂ„ mycket pengar i kontanter. Han frĂ„gade dĂ€rför henne, - BĂ€sta damen, jag mĂ„ste bara frĂ„ga var ni fĂ„tt tag i alla pengarna. - Jag slĂ„r vad. Svarade den gamla damen. - SlĂ„r vad? Hur menar ni dĂ„? - Till exempel skulle jag kunna sĂ€tta 250.000 kronor pĂ„ att du har fyrkantiga testiklar! - Ha! Skrattade bankdirektören. - Det Ă€r ett vansinnigt vad, du kan aldrig vinna! Gumman utmanade direktören, - SĂ„ dĂ„ Ă€r vi överens om vadet? - Visst. Sa bankmannen, - Jag sĂ€tter 250.000 kr pĂ„ att mina testiklar inte Ă€r fyrkantiga! Den lilla gumman sa dĂ„ - OK, men eftersom det Ă€r sĂ„ mycket pengar inblandade sĂ„ undrar jag om jag kan ta med min advokat som vittne, klockan 10 skulle passa oss? - Ni Ă€r vĂ€lkomna! Svarade bankdirektören sjĂ€lvsĂ€kert. Senare den kvĂ€llen, blev bankdirektören mycket nervös inför vadslagningen och spenderade en lĂ„ng stund framför spegeln med att kolla sina testiklar. Han kollade frĂ„n ena sidan, vĂ€nde sig och kollade andra sidan, om och om igen. Han kĂ€nde noggrant igenom dem tills han var absolut sĂ€ker pĂ„ att hans kulor inte var fyrkantiga och det inte fanns nĂ„gon chans att han skulle förlora vadet. Morgonen dĂ€refter, prick 10.00 dök den gamla damen upp med sin advokat pĂ„ bankdirektörens kontor. Hon presenterade advokaten för bankchefen och upprepade vadet, - 250.000 kr pĂ„ att direktörens testiklar Ă€r fyrkantiga! Bankdirektören bekrĂ€ftade att han accepterade vadet var pĂ„ gumman bad honom att dra ner byxorna. Bankdirektören gjorde som hon sa. Tanten kikade noggrant pĂ„ hans testiklar och frĂ„gade om hon fick kĂ€nna pĂ„ dem. - Tja. Sa bankmannen. - 250.000 Ă€r mycket pengar, sĂ„ jag antar att du har rĂ€tt att göra en fullstĂ€ndig undersökning. I samma stund sĂ„ mĂ€rkte bankchefen att advokaten stod och sakta slog huvudet i vĂ€ggen. Bankdirektören frĂ„gade den gamla damen, - Vad tusan Ă€r det med din advokat? Hon svarade, - Åhh ,Inget sĂ€rskilt, förutom att jag slog vad med honom om 1.000.000 kr att jag idag klockan 10.00 skulle ha sparbankens direktörs testiklar i min hand.

tisdag 4 december 2018

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP