Använder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

Oj då!

onsdag 24 februari 2016


Jack bestämde sig för att åka på skidsemester tillsammans med sin kompis Bob. De packade bilen och körde norrut.
Efter ett par timmars bilfärd blåste det plötsligt upp till en hemsk snöstorm. De parkerade vid en närliggande gård och klev ur bilen.
En något äldre, men väldigt attraktiv dam öppnade dörren och de frågade om de kunde få tillbringa natten hos henne.
Hon sa: ”Jag vet att vädret är hemskt och att jag bor alldeles ensam i det här stora huset, men jag blev nyligen änka. Jag är rädd för att grannarna börjar prata om jag låter er stanna hos mig.”
”Ingen fara”, svarade Jack. ”Vi sover gärna ute i ladan, och om vädret blir bättre är vi borta innan solen har gått upp.”
Damen gick med på detta och de två killarna gjorde sig hemmastadda i ladan. När morgonen kom hade vädret klarnat upp och de fortsatte sin bilresa. De fick en fantastiskt rolig skidhelg.
Ungefär nio månader senare fick Jack ett oväntat brev från en jurist.
Det tog honom några minuter att förstå innehållet, men till sist kom han fram till att det var den attraktiva änkans jurist som skickat brevet.
Han besökte sin kompis Bob och frågade: ”Bob, minns du den snygga änkan från…”
”Ja, det gör jag.”
”Det råkar inte vara så att du besökte henne mitt i natten?”
”Jo,” svarade en något generad Bob som nu var avslöjad. ”Jag måste erkänna att jag gjorde det.”
”Och kan det vara så att du använde mitt namn i stället för ditt när hon frågade?”
Bobs ansikte blev illrött och han sa: ”Jo, förlåt kompis. Jag gjorde tyvärr det. Varför frågar du?”
”Hon dog nyligen och lämnade allt till mig.”

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP