Använder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

Efterlysning!!

onsdag 1 juli 2015

Pappan gick in i sin 15-åriga sons rum och märkte direkt att något var fel. Rummet var helt städat och sängen var bäddad. När han såg kuvertet som låg på kudden ringde varningsklockorna direkt. ”Till pappa” stod skrivet på. Pappan som nu var riktigt orolig öppnade brevet och började läsa:

Hej pappa.

Jag är ledsen för att jag behöver skriva det här brevet. Jag har rymt med min flickvän Anja, eftersom jag vet att du och mamma aldrig skulle acceptera det om ni visste om det. Jag älskar henne och hon är så fin, men jag vet att du inte skulle gilla hennes tatueringar, piercingar och skinnkläder, eller att hon är så mycket äldre än mig. Men hon är min stora kärlek. Och nu är hon gravid.

Anja säger att vi kommer bli lyckliga tillsammans, och jag tror henne. Vi har flyttat till hennes husvagn i skogen och det finns en hel bunt ved som kommer räcka hela vintern. Vi känner verkligen att vi vill ha fler barn sen. Anja har dessutom öppnat mina ögon för att vissa droger inte alls är så farliga. Vi tänkte börja odla gräs själva och sälja det så vi har råd med lite dyrare grejer, både LSD och kokain är dyrt här omkring. Nu hoppas vi bara på att bromsmedicinerna ska hjälpa också så att Anjas HIV inte blir värre. Jag skulle inte klara mig utan henne.

Oroa dig inte pappa. Jag är 15 år och kan gott ta hand om mig själv vid det här laget. Någon gång kommer vi tillbaka och besöker dig och mamma, så att ni får lära känna era barnbarn. Tänk så fint det kommer bli.

Kram

/Lucas

PS: Pappa. Inget av det jag skrev är sant. Jag chillar hemma hos Andreas. Jag ville bara påminna dig om att det finns värre saker än betygsvarningen från skolan som ligger på skrivbordet. Ring när det är lugnt för mig att komma hem.

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP