Använder Blogger.

Translate

Antal besök! Tack för att ni tittar in...

Mä...

måndag 1 september 2014

En rar gammal dam steg in på Bank of Canadas kontor, bärande en väska full med pengar. Hon insisterade att hon absolut vill tala med Bankdirektören för att öppna ett konto. ”Det gäller ju mycket pengar!”
Personalen tyckte det var onödigt men hon pressade på och efter mycket om och men eskorterades hon av någon av personalen till Bankdirektörens fina rum. Direktören som var lite snobbig frågade henne hur mycket pengar hon tänkt sätta in på kontot.
Hon svarade kallt, 165.000 dollar och vände upp och ner på sin kasse så alla pengarna ramlade ut över hela hans skrivbord.
Direktören blev naturligtvis nyfiken på hur hon hade fått ihop så mycket kontanter så han utbrast:
- Kära frun, jag är överraskad att ni går omkring med så mycket kontanter. Var har ni fått alla dessa pengar från?
Den gamla damen svarade:
- Jag håller på med lite vadslagning.
Direktören svarade förvånat:
- Vadslagning? Vad då för vadslagning?
Den gamla damen svarade:
- Ja, till exempel kan jag slå vad om 25.000 dollar att era pungkulor är fyrkantiga.
- Ha, skrattade direktören, det verkar ju vara ett vansinnigt bet.
- Så ni skulle kunna anta ett sådant bet? Frågade damen.
- Absolut, svarade direktören, jag kan anta ert bet för mina pungkulor är inte fyrkantiga, ha ha.
Den gamla damen sa då:
- OK, eftersom det är mycket pengar inblandade vill jag ta med min advokat i morgon klockan 10, bara som vittne.
- Absolut, svarade direktören helt självsäkert.
Den kvällen gick direktören runt och var nervös för vadet han ingått. Han tillbringade lång tid framför spegeln för att kontrollera pung och kulor. Framifrån och från båda sidor tills han var absolut säker på att hans kulor var runda och han därmed med lätthet skulle vinna vadet.
Precis klockan 10.00 följande morgon dök den gamla damen med sin advokat upp på direktörens kontor.
Hon presenterade sin advokat och upprepade det ingångna vadet:
- 25.000 dollar på att direktörens pungkulor är fyrkantiga, sa damen.
Direktören bekräftade leende det ingångna vadet och den gamla damen bad direktören släppa ner byxorna så alla tre kunde se. Så skedde också.
Den gamla damen närmade sig direktören och frågade om hon själv kunde få känna efter.
- Visst, sa direktören lite generat, det är ju mycket pengar det gäller så jag förstår om frun vill vara absolut säker.
Precis i detta tillfälle uppmärksammade han advokaten som tyst stod och bankade sitt bakhuvud i väggen. Oroligt frågade direktören:
- Vad händer med er advokat, har han blivit sjuk?
Den gamla damen svarade:
- Inte alls, bara det att vi slog vad om 100.000 dollar att jag idag vid 10.00-tiden skulle hålla Bank of Canadas Direktörs pungkulor i min hand.
Akta er för listiga gamla fruntimmer.

Skicka en kommentar

eXTReMe Tracker

  © Fishy wreck by Read our forum 2010

Back to TOP